sâmbătă, 13 august 2022
Inițiativa pentru o Justiție Curată
  • Acasă
  • Despre Coaliție
    • Parteneriat
    • Misiune / Viziune
  • Știri
  • Alerte
  • Jurnalisti in Serviciul Public
  • Investigații
  • Orașul Uitat
No Result
View All Result
  • Acasă
  • Despre Coaliție
    • Parteneriat
    • Misiune / Viziune
  • Știri
  • Alerte
  • Jurnalisti in Serviciul Public
  • Investigații
  • Orașul Uitat
No Result
View All Result
Inițiativa pentru o Justiție Curată
No Result
View All Result

Vrancea: Gara Odobești, monument istoric, lăsată în paragină de CFR

byIJC
5 ani ago
inOrașul Uitat
3 min read
1.2k 52

Cel mai celebru călător care a ajuns în Gara Odobești a fost împăratul Wilhelm al Germaniei, în timpul Primului Război Mondial. Personajul istoric a ajuns în oraș în iarna lui 1917, când a mers cu trenul până la Burca și de acolo, cu mașina, pe Măgura Odobeștilor. Linia ferată a fost folosită de armata germană pentru aprovizionarea trupelor staționate în zonă. Din păcate, anul acesta, când se va marca Centenarul primului război mondial, gara se află în paragină și uitare.

Prin Gara Odobești nu mai trec trenurile de peste 10 ani

Gara Odobești este în proprietatea SNCFR-CF Galați. După ce nu a mai fost folosită, clădirea a devenit adăpost pentru oamenii străzii și s-a degradat de la o zi la alta.

Ministerul Culturii și Cultelor a introdus Gara din Odobești pe lista monumentelor istorice în 2004. Acest lucru nu a schimbat însă cu nimic situația imobilului.

În 2016, Direcţia Judeţeană pentru Cultură Vrancea a sancţionat contravenţional cu suma de 8.000 lei SNCFR – CF Galaţi, proprietarul imobilului istoric, ca urmare a stării de degradare în care se află monumentul din Odobeşti. Reprezentanţii Direcţiei Judeţene pentru Cultură Vrancea au dispus măsuri care vizau stoparea degradării monumentului istoric Gara Odobeşti, reabilitarea şi punerea în valoare a acestuia, lucru care, din păcate, nu s-a petrecut.

“În urma verificărilor efectuate în luna aprilie 2016, starea generală de conservare a monumentului istoric a fost calificată drept rea, din următoarele considerente: degradarea şi distrugerea parţială a elementelor arhitecturale exterioare; accesul masiv al apei din precipitaţii în interiorul clădirii datorită lipsei sau degradării unor elemente de închidere (sala centrală, subsolul imobilului etc.); deteriorarea şi lipsa unor elemente ale sistemului pluvial (jgheaburi şi burlane); degradarea faţadelor şi tencuielii interioare cu prezenţa igrasiei şi mucegaiului; multiple fisuri şi crăpături în zidăria interioară; neutilizarea parţială a clădirii şi lipsa intervenţiilor minime de întreţinere; securizarea insuficientă a clădirii”, au spus cei de la Direcția pentru Cultură Vrancea.

Autoritățile au cerut CFR să asigure paza monumentului istoric, să pună în valoare și să restaureze clădirea, lucru de asemenea imposibil de îndeplinit din cauza lipsei fondurilor.

 

Primarul localității, Daniel Nicolaș, a vorbit la un moment dat despre transformarea imobilului într-un Muzeu al vinului, însă nu s-a făcut nimic. De asemenea, gara ar fi putut fi transformată în azil de bătrâni, proiect pe care ar fi dorit să îl pună în practică un om de afaceri vrâncean. Acesta însă a fost descurajat de prețul ridicat la care a fost evaluată clădirea monument istoric.

 

 

 

 

Tags: catalin stancugaraodobestiVrancea
Share28Tweet17
Previous Post

Cum a pierdut Romania iahtul regal Luceafărul din categoria ”tezaur”

Next Post

Constanța: Palatul Reginei Maria, vândut la preț de apartament de lux. DNA cere anularea vanzarii

Related Posts

Edmond Niculușcă: Branșamentele de gaze, PVC-ul, polistirenizarea desfigurează fațadele clădirilor istorice

5 ani ago

Vaslui: Biserica de lemn de la Cetățuia, ctitorită în timpul lui Ștefan cel Mare, riscă să fie înghițită de o râpă

5 ani ago

Muzeul de Istorie din Tecuci deține un automobil de epocă unic în România. Povestea mașinii care a învins Securitatea și a apărut în filmul „Restul e tăcere”

5 ani ago

Galaţi: Muzeul „Casa Colecţiilor” va fi restaurat cu bani europeni

5 ani ago

Comments 1

  1. Pingback: Orașul uitat – Vrancea: Gara Odobești, monument istoric, lăsată în paragină de CFR – înRoman.ro

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai citite

  • București: 100 de ani de tradiție aruncați la gunoi. Fosta Fabrică de bere Rahova, între ruină și pericol public

    270 shares
    Share 108 Tweet 68
  • Constanța: Palatul Reginei Maria, vândut la preț de apartament de lux. DNA cere anularea vanzarii

    1097 shares
    Share 742 Tweet 148
  • La Universitatea ”Petre Andrei”, din Iași, cu 18.900 lei faci 3 ani de facultate într-unul singur

    209 shares
    Share 84 Tweet 52
  • Cum a ajuns Restaurantul Diplomatic din Parcul Herăstrău să fie închiriat de o firmă controlată de Puiu Popoviciu și Dragoș Dobrescu

    280 shares
    Share 112 Tweet 70
  • Valea Călugarească: Conacul Matac şi biserica Sfântul Nicolae – Schiau, două clădiri vechi de peste 100 de ani, abandonate de proprietari

    335 shares
    Share 145 Tweet 79
  • Acasă
  • Despre Coaliția Inițiativa pentru o Justiție Curată
  • Rapoarte
  • Senatorii României
  • text homepage 9
© 2019 justitiecurata.ro - susținut de Freedom House România și PressHub.
No Result
View All Result
  • Acasă
  • Despre Coaliție
    • Parteneriat
    • Misiune / Viziune
  • Știri
  • Alerte
  • Jurnalisti in Serviciul Public
  • Investigații
  • Orașul Uitat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In