Am anunțat prezentarea unei trilogii a erorilor din preuniversitarul gorjean. Cazul Hagiu, redat, detaliat, mai jos, este primul episod al trilogiei și demonstrează că prioritățile ISJ Gorj nu sunt nicidecum administrarea Educației, ci, cel mult, mușamalizarea, în mod organizat instituțional, a erorilor și incompetenței politrucilor fără vocație ce conduc preuniversitarul gorjean. De asemenea, probează că Ministerul Educației refuză să se implice în remedierea erorilor ISJ Gorj, fiind populat cu același tip de politruci.
Andrei Hagiu, fost olimpic național din Gorj, a susținut examenul de bacalaureat, în vara anului 2015. A obținut nota 9.50 la Limba și literatura română, 9.70 la disciplina Istorie și nota 9.00 la Logică și Argumentare.
Hagiu susține că, după ce și-a consultat lucrarea și după ce a calculat punctajul, pe baza baremului, nota sa la Logică trebuia să fie mai mare.
Mai susține că unul dintre subiectele de la Logică a fost formulat greșit.
Este vorba de silogismul următor:
Difteria și variola sunt boli contagioase.
Prin urmare, toate bolile contagioase sunt produse de microbi.”
Comisia nu i-a acordat punctajul pentru răspunsul la acest subiect, motivând că a răspuns greșit. Hagiu a consultat și un expert recunoscut național, de la Universitatea București, care-i confirmă că a răspuns corect.
În același timp, Ministerul refuză să-l pună în legătură pe Hagiu cu Comisia Națională de Bacalaureat, pentru a-i reevalua lucrarea. Mai mult, despre această Comisie, care are anumite atribuții, conform metodologiei, timp de un an de zile, după desfășurarea examenului de bacalaureat, nu se pot găsi niciun fel de informații. Concluzia lui Hagiu: ”este o comisie fantomatică”.
Hagiu nu a cerut să treacă bacalaureatul, ci doar să fie notat CORECT.
Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Gorj și Ministerul Educației Naționale (MENCS) au probat că nu sunt capabile să organizeze un examen de bacalaureat, la sfârșitul căruia elevii să fie notați, dacă nu științific, măcar corect! Mai mult, cele două instituții probează, de 8 luni de zile, că au în componență niște ”educatori” lipsiți de vocație, incapabili, nu doar să empatizeze cu elevii performanți din România,ci, măcar, să recunoască, atunci când greșesc și să remedieze eroare.
Elevul-acum student-Hagiu a dovedit că, în 2015, Ministerul Educației și Inspectoratul școlar Județean din Gorj au organizat bacalaureatul fără să cunoască metodologia de organizare a acestui examen național
După aflarea notelor de la examenul de bacalaureat, Andrei Hagiu a contestat nota de la Logică, la nivelul ISJ Gorj. Nemulțumit de modul în care Comisia de Bacalaureat din Gorj, de la nivelul ISJ Gorj a soluționat contestația, a remis un memoriu, a se vedea mai jos, prin care solicită Ministerului Educației, ”reevaluarea” lucrării.
Ministerul Educației i-a ”soluționat” memoriul, prin trimitere, spre soluționare, către ISJ Gorj. Cea care semnează pe răspuns este directorul Monica Cristina Anisie.
Prin acest demers, MENCS a încălcat propria metodologie, în sensul în care petiția lui Hagiu trebuia trimisă Comisiei Naționale de Bacalaureat
Deși metodologia nu-i permitea, ISJ Gorj analizează solicitarea lui Hagiu și o respinge. Elevul merge în audiență și umilește comisia care s-a ocupat de organizarea examenului de bacalaureat în Gorj în 2015: le demonstrează că nu cunosc metodologia. Ne aflăm în situația incredibilă în care comisia de organizare a examenului de bacalaureat nu cunoaște metodologia. Există și o înregistrare audio în acest sens, care mi-a parvenit pe e-mail, după ce am început să scriu despre cazul Hagiu.
Pe această înregistrare, puteți constata că un copil de 18 ani le predă un curs de metodologie unor inspectori școlari din Gorj autosuficienți și, posibil, incompetenți: Simona Stoicoiu, inspector general-adjunct și Marian Staicu, inspector la nivelul ISJ Gorj, un fel de eminență cenușie a ISJ.
Șoc și groază: Comisia de bacalaureat din Gorj a organizat bacalaureatul, dar nu cunoaște metodologia!
Vă redau câteva crâmpeie din dialogul spumos Hagiu – reprezentanți ISJ Gorj (n.n. Hagiu a recunoscut autenticitatea acestei înregistrări remisă, pe e-mail, platformei cuteau.eu).
Marian Staicu: A, da… așa e, nu se poate, normal… Scrie aicea …
Hagiu: Păi… da… dar articolul 8… Comisia Națională de Bacalaureat poate decide reevaluarea (vociferări ale inspectorilor). Lăsați-mă, că știu și eu să vorbesc! Numai că memoriul meu a fost trimis la dumnealui. Și dumnealui mi-a răspuns că nu poate să-mi modifice nota.
M. Staicu: Comisia de Bacalaureat…?
Hagiu: La alineatul 13…
Staicu: Art. 8? Are numai 5 alineate. Poate articolul 9…
Hagiu: Nu, articolul 8 e!
M. Staicu (citește din metodologie): Intre atributiile comisiei naționale… decide reevaluarea unei lucrări.
Hagiu: Da, eu am trimis la Minister și ei au trimis la domnul Inspector General, care a respins-o.
Staicu: Au trimis-o la noi, dar nu intră în atribuțiile noastre…
Simona Stoicoiu: Da… dar i s-a dat răspuns…
Hagiu: Ceea ce mi se pare aiurea, din moment ce…articolul 8 din metodologie…
Simona Stoicoiu: Da, dar n-ai solicitat reevaluarea.
Hagiu: Ba da, am solicitat reevaluarea!
Stoicoiu: Dar știi ce n-ai făcut tu corect? Ai scris 16 a 6-a… Deci nici nu trebuia luată în calcul asta… (…) Pe o … din asta, care-i corect făcută, nu pui data aiurea…
(Tăcere totală, comisia începe să se bâlbîie)..
Simona Stoicoiu: Deci… 16.06. E o greșeală majoră, nici nu trebuia să ți se ia în calcul… Ți s-a luat în calcul…”.
Hagiu îi cere doamnei Stoicoiu să-și spună numele, pentru posteritate. Aceasta începe să-l acuze că nu-i politicos și refuză sa se ”deconspire”, cerându-i lui Hagiu să i se adreseze ca doamna ”comisia de bacalaureat”.
Comisia incompetentă nu rezolvă nimic și-l retrimite pe Hagiu la Ministerul Educației, pe motiv că ei nu au atribuții. Totuși, împotriva metodologiei, aceștia soluționaseră o solicitare, respingând-o, deși nu aveau competențe legale în acest sens.
Hagiu reia demersul și contactează Comisia Națională de Bacalaureat
Mărul discordiei este următorul subiect, în legătură cu care ”autoritățile” au ales, drept răspuns corect, varianta ”d”. Hagiu a ales altfel, dovedind că Ministerul Educației a propus un subiect cu răspuns greșit:
Șah la Ministerul Educației
Memoriul lui Hagiu e transmis CNEE, Consiliul Național de Evaluare și Examinare. CNEE dovedește un autocontrol olimpian, ca atare nu bulversează sistemul prăbușit din Educație și reconfirmă o greșeală. E o ironie: tocmai în domeniul Logicii și argumentării, un Minister al Educației luptă – iată – din răsputeri, pentru a impune falsul în locul adevărului.
Pentru ca suprarealismul să fie – cum e și normal – un loc comun al Educației din România, CNEE confirmă, sub semnătura numitului Cristian Mirescu, că NU ARE ATRIBUȚII ÎN A DISPUNE REEVALUAREA LUCRĂRILOR DE LA BACALAUREAT. Și atunci de ce s-au implicat în rezolvarea unui memoriu, în legătură cu care nu au atribuții?! E a doua instituție ce gafează astfel, după ISJ Gorj.
Hagiu nu se lasă și răspunde CNEE. Le mai spune și de Aristotel, ceea ce, cred, că pe politrucii iresponsabili ce conduc ÎN JOS Educația, i-a iritat și mai semnificativ…
CNEE ia notă de obiecțiunile lui Hagiu și-i comunică faptul că își menține punctul de vedere și că răspunsul pe care îl contestă Hagiu este, de fapt, corect. Deci nu e cazul să i se reevalueze lucrarea, probabil…?
Hagiu a cerut punctul de vedere al unui important specialist din România
Convins că are dreptate, Andrei Hagiu a mai cerut un punct de vedere: l-a contactat pe profesorul Mircea Dumitru, rectorul Universității din București, căruia i-a remis un exemplu similar cu cel de la examenul de bacalaureat, pentru a-i cere opinia de specialist.
Răspunsul profesorului de la Universitatea București a fost următorul:
Deci si Mircea Dumitru vede altfel decât CNEE răspunsul, e adevărat că în cazul unui silogism similar celui de la examenul de bacalaureat, dar, întâmplător, în același fel ca Hagiu. Și altfel decât specialiștii MENCS.
Pe diploma de bacalaureat a lui Hagiu, însă, continuă să stea scrisă altă notă, la disciplina Logică, decât cea meritată. Cine răspunde?!
Comisia care trebuie să facă reevaluarea, în termen de maxim 1 an, nu mai există din august 2015!
Ce crede Hagiu după toată această odiseea: că această comisie națională de bacalaureat ce ar putea să-i reevalueze lucrarea, conform metodologiei, este o FANTOMĂ…
Punctul de vedere îi este confirmat și de directorul Monica Anisie, din Ministerul Educației, cu care a discutat direct, convingându-se că una prevede metodologia și alta există în realitate:
” Ieri (23 feb. 2016) am fost primit în audiență la doamna Anisie, care mi-a transmis că echipa comisiei a s-a anulat la 1 august 2015, că nu pot modifica nota (atunci ce sens mai prezintă reverificarea prevăzută de Metodologie?!), s-a întrebat retoric ce s-ar întâmpla dacă toți elevii ar solicita această operațiune, mi-a spus că sunt unul împotriva atâtora, să mă adresez directorului CNEE, apoi s-a răzgândit și l-a înlocuit cu doamna Liliana Preoteasa. ..Mi-a mai zis că trebuie să înaintez o cerere Comisiei Naționale de Elaborare a Subiectelor, nu Comisiei Naționale de Bacalaureat, pentru a afla numele celor care au redactat itemul. Domnul Mirescu, director CNEE, nu a fost de acord cu cea din urmă chestiune…”, ne-a declarat Andrei Hagiu.
Practic, la sfârșitul acestei odisee, pentru a-și găsi dreptatea, Hagiu ar trebui să inițieze o nouă odisee.
Ce se poate înțelege din cazul Hagiu
La nivel local, Inspectoratele școlare județene, cum este cel din Gorj, sunt populate cu politruci incompetenți și lipsiți de vocație… Când trebuie să rezolve o problemă de administrare a sistemului, pe care –l au în atribuție a-l administra, sucombează.
La nivel central, dăm peste alți politruci în Ministerul Educației, care par a se ocupa cu orice altceva decât Educația.
Hagiu e un elev performant, fost olimpic nedreptățit: nu a cerut să treacă bacalaureatul, ci să facă performanță.
În Educația din România, mai există oaze de oameni care au vocație și curaj să susțină adevărul; printre aceștia, Mircea Dumitru, rectorul Universității București. Oare e de ajuns?!
În România, copiii care vor să facă performanță sunt sabotați. Care – o fi logica?
Vom reveni, în special cu răspunsul MENCS în legătură cu fantomatica Comisie Națională de Bacalaureat…
Mai precis, este vorba despre baremul de la examen. Raspunsul presupus corect de dumnealor la subiectul cu pricina este, de fapt, eronat. Comisia fantomatica prezinta atributiuni in metodologie, a nu se intelege ca e o inventie ci, mai degraba, ca e ascunsa!