sâmbătă, 25 iunie 2022
Inițiativa pentru o Justiție Curată
  • Acasă
  • Despre Coaliție
    • Parteneriat
    • Misiune / Viziune
  • Știri
  • Alerte
  • Jurnalisti in Serviciul Public
  • Investigații
  • Orașul Uitat
No Result
View All Result
  • Acasă
  • Despre Coaliție
    • Parteneriat
    • Misiune / Viziune
  • Știri
  • Alerte
  • Jurnalisti in Serviciul Public
  • Investigații
  • Orașul Uitat
No Result
View All Result
Inițiativa pentru o Justiție Curată
No Result
View All Result

O machetă de milioane: podul-fantomă peste Dunăre

byIJC
6 ani ago
ininvestigatii
4 min read
742 7
„Vrem pod peste Dunăre!”, scria pe toate gardurile şi zidurile Galaţiului în anii ’90. N-a fost campanie electorală în care gălăţenilor să nu li se promită că vor traversa Dunărea fără bac! Ba chiar a fost realizată o machetă a viitorului obiectiv!

În primăvara acestui an, se declanşase un război între administraţia gălăţeană, condusă de Marius Stan, şi cea naţională, în frunte cu CNADNR şi premierul Dacian Cioloş. Motivul? Traversarea Dunării. Prim-ministrul declara că reactualizarea studiului de fezabilitate al podului este aproape gata, că proiectul tehnic poate fi demarat până la sfârşitul anului, şi că, pentru pod în sine, există alocare bugetară de aproximativ 200 de milioane de euro.

De cealaltă parte, Primăria Galaţi aştepta prima etapă a documentaţiei pentru tunelul pe sub Dunăre, în valoare de 2.339.000 de lei, din cele 11,6 milioane de lei fără TVA, oferta cu care consorţiul Louis Berger a câştigat licitaţia pentru studiul de fezabilitate al subtraversării. Numai că actualul primar al oraşului, Ionuţ Pucheanu, nu pare deloc convins că are motive să plătească firmei Louis Berger banii, susţinând că în cadrul acestui proiect s-au executat foraje peste Dunăre, în judeţul Tulcea, şi, cum nu există vreun acord între cele două unităţi administrative, nu poate plăti lucrări făcute dincolo de graniţa Galaţiului. Nici despre pod nu s-a mai auzit mare lucru. În schimb, banii s-au cheltuit.

Ce-a adus Moş Crăciun

Povestea pe hârtie a podului peste Dunăre a pornit în Ajun de Crăciun, pe 23 decembrie 2002 când s-a semnat contractul de servicii pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru „Construcţia podului Suspendat peste Dunăre în zona Brăila”, între Administraţia Naţională a Drumurilor şi SC Iptana SA, pentru care s-au plătit 1.182.860 de lei cu TVA.

Din datele comunicate de CNADNR, reiese că guvernanţii şi-au mai amintit de pod abia după… 12 ani! „În data de 26 aprilie 2014, în şedinţa Consiliului de Administraţie al CNADNR SA, s-a aprobat demararea procedurii de achiziţie publică în vederea încheierii contractului de servicii pentru “Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila”.

În data de 23 aprilie 2015 s-a semnat contractul de servicii având ca obiect Reactualizarea Studiului de Fezabilitate pentru “Podul Suspendat peste Dunăre în zona Brăila” cu Asocierea SC ISPCF SA – SC EDIN SRL – SCSTE SRL – SC PEGASO INGEGNERIA SRL în valoare de 6.762.772 de lei cu TVA. Suma plătită este de 2.445.869 RON cu TVA. Valoarea totală plătită de CNADNR SA pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru investiţia „Pod peste Dunăre la Brăila/Galaţi” este de 3.628.729 lei cu TVA”, trage concluzia CNADNR.

Noi am mai descoperit, însă, un studiu de fezabilitate realizat în 2011, de către Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare care a costat 200.000 de euro – grantul BERD – iar alţi 250.000 euro au mai fost cheltuiţi ulterior pentru studii geodezice şi hidrotehnice. În raportul final al documentului, realizat în 27 octombrie 2011, se preciza că e vorba, de fapt, de o analiză şi actualizare a studiului de fezabilitate din anul 2003, realizat de IPTANA. Să fi uitat de el CNADNR?!


Ce urmează

Potrivit CNADNR, în prezent studiul de fezabilitate (de fapt reactualizarea lui) a fost finalizat şi urmează să fie transmis spre avizare în CTE CNADR SA, după obţinerea Acordului de Mediu.

„Termenul estimat pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, în conformitate cu Master Planul General de Transport august 2016 (publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor), Anexa cu clauză de reforma structurală, Capitolul VII, proiecte ITI (Investiţii Teritoriale Integrate) Tulcea Delta Dunării – Drumuri Expres, poziţia 1 Constanţa – Tulcea –Brăila (+ Pod peste Dunăre) Faza I – Pod peste Dunăre + reabilitare Ovidiu – Tulcea (109 km), este 2022 cu o perioadă de execuţie de 2 ani (2024).

Prestatorul care va realiza proiectarea Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, acesta va fi desemnat în urma unei proceduri de licitaţie în conformitate cu prevederile legale”, ne-a informat CNADNR. Deci e greu de crezut că proiectarea ar putea începe la finele anului!

„Nu putem estima cu exactitate suma necesară pentru proiectarea, respectiv execuţia lucrărilor. Aceste date vor fi cunoscute după ce indicatorii tehnico economici vor fi aprobaţi în CTE CNADNR şi CTE MT”, a mai precizat compania. Deci, nimic despre cele 200 milioane de euro avansate de prim-ministrul Cioloș, potrivit declaraților făcute în luna aprilie: „Pentru podul ca atare exista alocare bugetara de aproximativ 200 de milioane de euro, care este inclusa in aceasta suma de 1,1 miliarde de euro (alocata in cadrul Strategiei Deltei Dunarii, pana in 2020, n.r.). Deci in masura in care vom respecta acest calendar, si nu prea sunt motive sa nu-l respectam, eu cred ca pe sfarsitul anului putem da drumul la proiectul tehnic si de acolo incolo investitia poate sa se deruleze pentru ca bugetul exista”!

http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-20944361-dacian-ciolos-tulcea-proiectul-tehnic-podului-peste-dunare-macin-poate-demarat-pana-sfarsitul-anului.htm

Deci, concret, podul peste Dunăre e doar un munte de documentaţii învechite şi reactualizate, şi-o machetă!

Tags: Anca Melinte
Share16Tweet10
Previous Post

Operațiunea „Verișorul”: cel mai vechi primar din Iași și-a omenit neamurile cu bani publici

Next Post

Fugarul Belgian, din clanul Tănase, a revenit triumfător în țară

Related Posts

Facturi duble la firma care se pregătește să ia miliardul pentru gunoiale din Sectorul 2

3 ani ago

Consilierii locali care au refuzat ca orașul Constanța să fie parte în dosarul lui Mazăre: lista rușinii

3 ani ago

Cazul de trafic de copii din Țăndărei, nerezolvat de justiția română nici după 8 ani

4 ani ago

Clanul Bashar al-Assad – stăpân în baza militară a armatei române

4 ani ago

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai citite

  • București: 100 de ani de tradiție aruncați la gunoi. Fosta Fabrică de bere Rahova, între ruină și pericol public

    256 shares
    Share 102 Tweet 64
  • Valea Călugarească: Conacul Matac şi biserica Sfântul Nicolae – Schiau, două clădiri vechi de peste 100 de ani, abandonate de proprietari

    326 shares
    Share 142 Tweet 77
  • Constanța: Palatul Reginei Maria, vândut la preț de apartament de lux. DNA cere anularea vanzarii

    1086 shares
    Share 737 Tweet 145
  • Cum a ajuns Restaurantul Diplomatic din Parcul Herăstrău să fie închiriat de o firmă controlată de Puiu Popoviciu și Dragoș Dobrescu

    270 shares
    Share 108 Tweet 67
  • Mini-orășel în Portul Tomis, cadou pentru inculpații din dosarul „Retrocedărilor“, care se apropie de termenul 100

    33 shares
    Share 13 Tweet 8
  • Acasă
  • Despre Coaliția Inițiativa pentru o Justiție Curată
  • Rapoarte
  • Senatorii României
  • text homepage 9
© 2019 justitiecurata.ro - susținut de Freedom House România și PressHub.
No Result
View All Result
  • Acasă
  • Despre Coaliție
    • Parteneriat
    • Misiune / Viziune
  • Știri
  • Alerte
  • Jurnalisti in Serviciul Public
  • Investigații
  • Orașul Uitat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In