Cu 55 de milioane de lei, fonduri europene, au apărut în toată România 110 centre de informare și promovare turistică. Majoritatea proiectelor s-au dovedit utile, dar sunt și cazuri în care banii s-au cheltuit degeaba. Centrul turistic din Băneasa, o comună din județul Constanța, a costat peste 600.000 de lei, însă în 2018 i-au trecut pragul cam doi turiști pe zi. Zona nu prea are obiective turistice, dar la centru, în fiecare zi, cel puțin teoretic, lucrează doi angajați. Băneasa. Joi, 31 ianuarie, puțin trecut de amiază. Pe banca din fața clădirii rotunde, în formă de ciupercă, acoperită de țiglă roșiatică, se odihnește un bătrân sprijinit în baston. Ușa de termopan a clădirii este închisă. De jur-împrejur nu se găsește niciun program. Prin geam se zăresc câteva calculatoare, un birou, un stativ cu pliante și celebra frunză verde care promovează România. În spatele clădirii, pe o pârloagă plină de noroi,…
Articol realizat pentru PressHub.ro în cadrul proiectului “Cohesion Policy: Better Understanding, Reporting, Dissemination”, cofinanțat de UE prin DG Regio.Informațiile prezentate nu reprezintă poziția oficială a UE. Întreaga răspundere asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine autorului.