În ultimii 3 ani, președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprişan, a acordat firmei SC Infinity Sound SRL, prin încredinţare directă, fără licitaţie, contracte de câte 130 de mii de euro pentru organizarea Revelioanelor. Această firmă are contracte exclusiv cu judeţul Vrancea, doar 3 angajaţi, cu toate acestea, se pare că reuşeşte să îndeplinească cerinţele stipulate în contractul generos, în speţă: proiecţii arhitecturale, lasere, proiecţii HD, 9 ecrane LED etc. Astfel, „Oprişalionul” de anul trecut ne-a costat 553 de mii de lei, adică 130 de mii de euro. La fel şi Bachus-urile. Cel de anul acesta a îmbogăţit firma Infinity Sound cu alţi 130 de mii de euro.
Deşi Legea achiziţiilor publice prevede ca încredinţările directe, adică fără licitaţie, pentru servicii, să nu depăşească limita a 30 de mii de euro, există unele excepţii. Cele mai multe privesc calamităţile, situaţiile de urgenţă, adică acele situaţii în care nu mai este timp pentru organizarea unei licitaţii iar serviciile trebuie prestate rapid. Legiuitorul, însă, format din parlamentari, care, evident, sunt beneficiarii de imagine ai parangheliilor organizate de primari sau şefi de CJ, a prevăzut o excepţie şi în ceea ce priveşte spectacolele, în sensul că acestea sunt exceptate de la regula celor 30 de mii de euro daţi prin încredinţare directă, ele putând beneficia de contracte directe în limita a 130 de mii de euro.
Ca să revenim la SC Infinity Sound SRL, firma care câştigă „Oprişalioanele” şi Bachus-urile nu are aparatură de sunet şi lumini. De fapt, nu are nimic în patrimoniu.
Potrivit unei adrese solicitate de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului privind istoricul firmei SC Infinity Sound SRL, societatea are zero lei la secţiunea Patrimoniu, ceea ce înseamnă că nu deţine nici un fel de aparatură necesară pentru organizarea de spectacole, cu atât mai puţin show-uri grandioase marca Marian Oprişan. Cu atât mai mult cu cât cerinţele impuse de Consiliul Judeţean pentru Revelion sau Bachus sunt următoarele:
„Prestatorul va asigura, pe scenă, decor personalizat, sunet, lumini, back-line, 9 ecrane LED, podiumuri exterioare personalizate sub formă de ciorchine, cu ieşire în public, cort spate scenă, SKY LIGHT, lasere, maping şi proiecţii arhitecturale, lumini arhitecturale, 2 generatoare şi motorină, macara, transport, KIT – TV, camere full HD, camere GOpro Hero 4, live action, dronă telecomandată cu camere HD, asistenţă tehnică pe toată durata desfăşurării concertelor (maxim 4 zile)”.
Potrivit aceleiaşi adrese de la ONRC, societatea care câştigă sute de mii de euro bani publici din generozitatea lui Oprişan şi-a redus numărul de angajaţi în ultimii 3 ani, ajungând la doar 3. Astfel, la sfârşitul anului 2012, firma avea 5 angajaţi, în 2013 – 4 salariaţi, iar în 2014 – doar 3.
Versiune integrală a articolelor: