duminică, 2 noiembrie 2025
Inițiativa pentru o Justiție Curată
  • Acasă
  • Despre Coaliție
    • Parteneriat
    • Misiune / Viziune
  • Știri
  • Alerte
  • Jurnalisti in Serviciul Public
  • Investigații
  • Orașul Uitat
No Result
View All Result
  • Acasă
  • Despre Coaliție
    • Parteneriat
    • Misiune / Viziune
  • Știri
  • Alerte
  • Jurnalisti in Serviciul Public
  • Investigații
  • Orașul Uitat
No Result
View All Result
Inițiativa pentru o Justiție Curată
No Result
View All Result

La Galaţi, investiţii cu surprize: costă mai mult şi se termină mult mai târziu

byIJC
9 ani ago
ininvestigatii
4 min read
681 7
Orice investiţie demarată la Galaţi le oferă autorităţilor, dar şi cetăţenilor care plătesc pentru ea, două surprize garantate: costă mai mult decât se stabilise iniţial şi are o dată de finalizare necunoscută. Iar toate acestea sunt asumate de către aleşii locali care aprobă majorarea costurilor, în timp ce lucrarea se află în plină desfăşurare. Ulterior, scumpirea lucrării se face, după caz, fie prin negociere directă cu firma care execută investiţia, fie printr-o nouă licitaţie care cere timp suplimentar, situaţie în care şantierul se poate prelungi luni de zile! Recent, consilierii locali ai Galaţiului au aprobat majorarea costurilor unei lucrări care ar fi trebuit să fie gata în primăvara anului viitor, dar nu va mai fi! Şi dacă avem în vedere că o altă lucrare similară, ale cărei costuri au fost majorate, s-a prelungit cu încă nouă luni, rezultă că gălăţenii vor avea parte de încă două surprize: data de finalizare a investiţiei şi preţul ei final.

Mai scumpă cu 1,8 milioane de euro

Recent, consilierii locali ai Galaţiului au majorat, pentru a doua oară, costurile lucrării de modernizare a unui tronson al străzii Anghel Salingny, una dintre arterele importante ale oraşului, deşi lucrarea se află în plină desfăşurare.

lucrari pe strada Anghel Saligny

Iniţial, în februarie 2014, valoarea totală a investiţiei fusese stabilită, prin hotărâre de Consiliu Local, la 17,5 milioane de lei. În septembrie 2014, aleşii au fost nevoiţi să majoreze indicatorii tehnico-economici la cererea Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), care finanţează prin credit rambursabil lucrarea. Concret, BERD le-a transmis autorităţilor gălăţene că nu finanţează „chinezării”, că proiectul este subdimensionat şi că ea nu acceptă preţuri ridicate ulterior, prin acte adiţionale.

Aleşii s-au conformat şi au stabilit costul lucrării la 22,8 milioane de lei, cu 5,3 milioane de lei mai mult!

Luna trecută, prin votul consilierilor locali, valoarea aprobată a investiţiei a crescut la 31,7 milioane de lei, cu 8,9 milioane de lei mai mult!

Motivul? Autorităţile au avut o „revelaţie”: linia de tramvai de pe un tronson de 450 de metri liniar nu trebuie scoasă, aşa cum se stabilise iniţial, ci menţinută şi reabilitată!

Problema este că, în prezent, modernizarea străzii Anghel Saligny se află în derulare iar finalizarea va fi afectată.

„În mod normal, conform proiectului în vigoare, aceste lucrări ar fi trebuit să fie gata până la data de 1 martie 2017. Dacă e să vorbim despre influenţa asupra lucrării, atunci cel mai probabil vom vorbi despre un nou termen de finalizare. Urmează să se facă un caiet de sarcini şi licitaţie pentru un proiect de repunere a liniei de tramvai aici. Asta înseamnă că prezentele lucrări vor fi sistate într-un punct, atunci când se va interveni cu noua lucrare de montare a şinelor, iar apoi se va continua până la asfaltare”, ne-a comunicat Biroul de presă al Primăriei.

Nouă luni în plus şi tot câţiva metri de linie de tramvai

lucrari blocate pe strada Basarabiei2

Atât a întârziat finalizarea unei alte investiţii, scumpite din mers, în mandatul trecut. Este vorba despre modernizarea unui tronson al străzii Basarabiei, altă arteră vitală a oraşului. În acest caz, lucrarea a început în septembrie 2013 şi, cu toată că ar fi trebuit să fie gata în decembrie 2013, a fost finalizată abia în octombrie 2014!

Motivul? După ce lucrarea a fost demarată, autorităţile au descoperit că şinele de tramvai trebuie înlocuite pe o porţiune de 360 de metri liniari, pentru că nu mai puteau fi refolosite. Aşa că aleşii locali au majorat costurile investiţiei de la 2,2 milioane de lei, cât stabiliseră iniţial, la peste 3,4 milioane de lei, bani de la bugetul local. După această scumpire a trebuit făcută o licitaţie şi iac-aşa, au trecut zece luni până când bucăţica de stradă a fost redeschisă.

Surprize, surprize!

lucrari unda verde

Lista investiţiilor care s-au scumpit pe parcursul derulării şi au intrat în prelungiri este mult mai lungă şi mai diversă.
„Unda verde” – Sistemul inteligent de management al traficului – despre care aţi putut citi în platforma Justiţie Curată, a impus şi ea costuri suplimentare, în condiţiile în care a fost finalizată cu nouă luni mai târziu decât trebuia. Contractul cu firma UTI Group SA, în valoare de 13,7 milioane de lei fără TVA, a fost majorat, prin negociere fără anunţ de participare, cu 2,09 milioane de lei fără TVA pentru „lucrări şi echipamente/utilaje suplimentare”.

„Au fost şi nişte probleme tehnice, devieri de trasee din cauza reţelelor utilitare de dedesubt, de unele nici nu se ştia exact, nu exista o hartă clară unde avem şi unde nu avem reţele, de aici şi un surplus de materiale care au mai adus costuri suplimentare”, explica, la acea vreme, Primăria Galaţi.

Modernizarea cu fonduri europene a Grădinii Publice din Galaţi, investiţie de 5,3 milioane de lei, a fost întârziată cu patru luni pentru că fusese „uitată” reabilitarea elementului central al parcului – fântâna arteziană (foto jos)! Lăsată deliberat de autorităţi în afara proiectului de modernizare a parcului, a pus piedică finalizării la termen, şi a costat 316.100 de lei de la bugetul local.

fantana din Gradina Publica

La Orăşelul Copiilor, un alt parc al oraşului, autorităţile au „uitat” tocmai de toaleta publică modulară, pe care au licitat-o şi realizat-o ulterior finalizării investiţiei, cu costuri de 20.400 de lei. Costurile modernizării de 2,4 milioane de lei fuseseră, oricum, majorate, în timpul execuţiei, cu 322.426, un supliment de covor antitraumă, pe o suprafaţă pe care fusese prevăzut, iniţial, nisip.

lucrari Oraselul Copiilor

Sursa foto: Viaţa liberă

Tags: Anca Melinteanghel salignyGalatigradina publicalucraristrada basarabiei
Share15Tweet9
Previous Post

Sălaj, județ roșu, cu mici accidente electorale. PNL și PSD nu riscă nimic

Next Post

Cu două falimente la activ, edilii Iașiului promit încă „un nou început” pentru transportul public

Related Posts

Facturi duble la firma care se pregătește să ia miliardul pentru gunoiale din Sectorul 2

6 ani ago

Consilierii locali care au refuzat ca orașul Constanța să fie parte în dosarul lui Mazăre: lista rușinii

7 ani ago

Cazul de trafic de copii din Țăndărei, nerezolvat de justiția română nici după 8 ani

8 ani ago

Clanul Bashar al-Assad – stăpân în baza militară a armatei române

8 ani ago

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai citite

  • Roman: Casa în care s-a născut Sergiu Celibidache a ajuns o ruină – adăpost pentru oamenii străzii

    1945 shares
    Share 1781 Tweet 68
  • București: 100 de ani de tradiție aruncați la gunoi. Fosta Fabrică de bere Rahova, între ruină și pericol public

    544 shares
    Share 218 Tweet 136
  • Valea Călugarească: Conacul Matac şi biserica Sfântul Nicolae – Schiau, două clădiri vechi de peste 100 de ani, abandonate de proprietari

    426 shares
    Share 170 Tweet 106
  • Cea mai veche navă cu zbaturi din lume aflată în funcțiune, Tudor Vladimirescu, a devenit vas de protocol al PSD

    779 shares
    Share 520 Tweet 108
  • Focșani: Casa Macridescu, o clădire superbă, care l-a găzduit chiar pe regele Carol al II-lea, adăpost pentru oamenii străzii

    1002 shares
    Share 888 Tweet 48
  • Acasă
  • Despre Coaliția Inițiativa pentru o Justiție Curată
  • Rapoarte
  • Senatorii României
  • text homepage 9
© 2019 justitiecurata.ro - susținut de Freedom House România și PressHub.
No Result
View All Result
  • Acasă
  • Despre Coaliție
    • Parteneriat
    • Misiune / Viziune
  • Știri
  • Alerte
  • Jurnalisti in Serviciul Public
  • Investigații
  • Orașul Uitat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In