joi, 19 iunie 2025
Inițiativa pentru o Justiție Curată
  • Acasă
  • Despre Coaliție
    • Parteneriat
    • Misiune / Viziune
  • Știri
  • Alerte
  • Jurnalisti in Serviciul Public
  • Investigații
  • Orașul Uitat
No Result
View All Result
  • Acasă
  • Despre Coaliție
    • Parteneriat
    • Misiune / Viziune
  • Știri
  • Alerte
  • Jurnalisti in Serviciul Public
  • Investigații
  • Orașul Uitat
No Result
View All Result
Inițiativa pentru o Justiție Curată
No Result
View All Result

Proiectele ratate ale Galaţiului: Portul de ambarcaţiuni construit de Elena Udrea, distrus şi lăsat de izbelişte

byIJC
9 ani ago
ininvestigatii
4 min read
670 27
Peste 2,9 milioane de lei a investit, în 2009, ministerul Turismului, condus de Elena Udrea, în construcţia Portului de ambarcaţiuni de agrement de la Galaţi. Investiţia, în valoare totală de 3,4 milioane de lei, a fost avariată la foarte scurt timp după ieşirea din garanţie, şi de atunci nu a mai fost reparată. Din cele 80 de locuri de acostare de la inaugurare, acum mai oferă siguranţă doar 30 de locuri, adică mai puţin de jumătate! Dar tot degeaba! În vreme ce întreţinerea portului costă peste 100.000 de lei, din utilizare se încasează puţin peste 15.000 de lei!

„Pomana” Elenei Udrea

Elena Udrea Galati port ambarcatiuni
Elena Udrea, in vizita de lucru pe santierul portului de ambarcatiuni

„Trage barca la mal… dacă ai unde”, era unul dintre ofurile gălăţenilor, în vara anului 2008. Potrivit datelor oficiale, oraşul de la Dunăre număra peste 2.500 de posesori de bărci şi de şalupe, dar nicio facilitate publică de acostare. Şi pizma gălăţenilor creştea aprig când vedeau cum brăilenii îşi modernizau pe fonduri europene portul de ambarcaţiuni, port în care îşi ţineau şi ei bărcile. Vestea cea bună avea să vină pe 1 iulie 2009 când, prin Hotărârea Guvernului (Boc) nr. 762, Galaţiul a primit de la Ministerul Turismului, condus de Elena Udrea, 2.940.000 de lei pentru construcţia unui port de ambarcaţiuni de agrement.

Portul a fost construit de firma Black Sea Magic SRL Limanu şi a costat 3.431.492 de lei (3.041.751 de lei execuţia şi 389.741 de lei taxe şi avize).

În octombrie 2009, în timpul campaniei electorale prezidenţiale, pe Faleza Dunării, în miros de analizare desfundată, a descins însăşi ministrul Elena Udrea ca să vadă cu ochii ei cum se construieşte pontonul, alături de liderii PD-L Mircea Toader, Marius Necula, Mihail Boldea.

Conform datelor furnizate de Primăria Galaţi, recepţia portului s-a făcut pe 29 decembrie 2009, perioada de garanţie fiind de 24 de luni.

port ambarcatiuni Galati
Lucrarile la portul de ambarcatiuni din Galati

Dar abia în mai 2010 investiţia a fost dată în funcţiune. Şi chiar a fost bătaie pe cele 80 de locuri disponibile pe ponton!

Avariat şi lăsat de izbelişte

Din păcate, în februarie 2012, portul de ambarcaţiuni abia ieşit din garanţie, a fost grav avariat de îngheţ şi de sloiurile de gheaţă de pe Dunăre. Structurile plutitoare, aduse din Finlanda şi pasarela de acces, adusă din Spania, cel puţin aşa scria presa la momentul construcţiei, n-au rezistat!

port ambarcatiuni Galati
Ce a mai ramas din portul de ambarcatiuni

Potrivit SC Gospodărire Urbană SRL, firma care administrează Portul de ambarcaţiuni, „o parte dintre coloanele metalice de susţinere a structurii plutitoare s-au înclinat, fiind scoase din aliniament, iar la cealaltă parte s-a slăbit rezistenţa, ducând astfel la nesiguranţă în exploatarea obiectivului”.

Ce-au făcut autorităţile gălăţene? O notă de constatare a avariilor produse încheiată de reprezentanţii proiectantului, Iptana Bucureşti, ai constructorului – Black Sea Magic şi ai administraţiei locale: „S-a întocmit un referat prin care şi-au expus punctul de vedere privind starea investiţiei, remedierile care sunt necesare a se efectua în cel mai scurt timp, pentru a se evita ulterioarele agravări ale deteriorării tehnice a investiţiei şi devizul privind costul reparaţiilor. În ce priveşte costurile reparaţiilor şi sursele financiare din care vor fi realizate, nu deţinem informaţii”.

port ambarcatiuni galati
Inspectie pe ponton

Huţa-huţa, pe bucăţi

„În anul 2013, societatea noastră, cu forţe proprii, a înlăturat din capătul terminal, din aval, o secţiune de aproximativ 21 de metri (care se dezmembra din pontonul principal) şi a repoziţionat-o, lângă pasarela de intrare, fiind asigurată cu cabluri flexibile. În anul 2015, s-a mai înlăturat, din aceleaşi cauze, încă o secţiune, de aproximativ 20 de metri, care a fost repoziţionată alături de prima secţiune. Capătul pontonului a rămas astfel, în aval, fără piloni de susţinere, coloanele de pe aliniamentul pontonului fiind instabile”, ne-a explicat SC Gospodărire Urbană.

Cine_are_curajul_sa_acosteze_aici

Dar să revenim în 2016! „La ora actuală Portul de ambarcaţiuni de agrement este într-o stare tehnică total necorespunzătoare. Sub acţiunea valurilor şi a curenţilor de apă s-a ajuns, în prezent, ca structura plutitoare să fie deplasată către şenalul navigabil cu aproximativ trei – patru metri, faţă de poziţia iniţială”, ne-a comunicat societatea.

Gratii şi lacăt

Asta am găsit, la începutul acestei luni, la Portul de ambarcaţiuni de agrement. Nu ni s-a permis accesul pe ponton, unde, în depărtare, am observat că doi angajaţi inspectau investiţia. Şi nu aveau veste de salvare!

Oficial, sezonul s-a deschis, dar, până în acest moment, nu s-a încheiat niciun contract şi n-a acostat nimeni în port. Deşi 30 de locuri ar fi, totuşi, chipurile, sigure!

asa_aratat_portul_de_ambarcatiuni

Pierdere

Potrivit SC Gospodărire Urbană, în anul 2015, din cauza condiţiilor tehnice, Portul a funcţionat parţial şi a realizat din taxele de utilizare, venituri în sumă de 15.834 de lei. „În 2015 au acostat un număr de 13 ambarcaţiuni de diferite mărimi.

Menţionăm faptul că investiţia a fost proiectată pentru a asigura acostarea unui număr de 80 de ambarcaţiuni, iar în situaţia actuală, exista posibilitatea ancorării, în siguranţă, a unui număr de maximum 30 de ambarcaţiuni.

„Cheltuielile cu întreţinerea obiectivului, în anul 2015, au fost în cuantum de 103.723 de lei şi au fost suportate din veniturile proprii ale societăţii”, ne-a comunicat, la solicitarea noastră, Gospodărire Urbană SRL.

„În ce priveşte planurile de viitor pentru Portul de ambarcaţiuni de agrement, menţionăm faptul că societatea noastră a făcut demersurile necesare către municipiul Galaţi, în vederea reabilitării obiectivului şi sperăm ca, în perioada imediat următoare, să se găsească soluţiile necesare pentru aducerea la capacitatea iniţială, a acestui obiectiv”, a precizat SC Gospodărire Urbană.

port ambarcatiuni Galati
Portul de ambarcatiuni de la Galati sta nefolosit

Dar cum Portul zace avariat din 2012 ne îndoim că se va schimba ceva prea curând…

Sursa foto: ziarul „Viaţa liberă”

Tags: Anca MelinteGalati
Share15Tweet9
Previous Post

Consiliul Local Rovinari a pompat ilegal sute de mii de euro intr-un club de fotbal de liga a III-a – (2)

Next Post

Democrația și libertatea de exprimare, ucise prin sentință judecătorească! De Tribunalul Caraș-Severin!

Related Posts

Facturi duble la firma care se pregătește să ia miliardul pentru gunoiale din Sectorul 2

6 ani ago

Consilierii locali care au refuzat ca orașul Constanța să fie parte în dosarul lui Mazăre: lista rușinii

6 ani ago

Cazul de trafic de copii din Țăndărei, nerezolvat de justiția română nici după 8 ani

7 ani ago

Clanul Bashar al-Assad – stăpân în baza militară a armatei române

7 ani ago

Comments 2

  1. sorin says:
    9 ani ago

    800 de mii de euro pentru nimic….tipic investitiilor din surse bugetare! Mai bine consultau niste specialisti care i-ar fi putut sfatui ca e mult mai durabila realizarea unui ponton plutitor , elastic, care sa fie ancorat si care sa permita oscilatiile nivelului apei Dunarii fara a-l distruge ! Dar cand e vorba de ban public, cui ii pasa de fiabilitatea unei lucrari???

    Răspunde
  2. remus says:
    9 ani ago

    Oameni care nu au nici o legatura cu porturile si cu navele ( barcile) respective s-au bagat in seama si au distrus ideea!. Totul pentru bani, ca in rest………….!

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai citite

  • București: 100 de ani de tradiție aruncați la gunoi. Fosta Fabrică de bere Rahova, între ruină și pericol public

    530 shares
    Share 212 Tweet 133
  • „Am fost colegi de liceu și buni prieteni, dar nu mai cred în Sorin Grindeanu”

    81 shares
    Share 32 Tweet 20
  • Cea mai veche navă cu zbaturi din lume aflată în funcțiune, Tudor Vladimirescu, a devenit vas de protocol al PSD

    766 shares
    Share 515 Tweet 105
  • Valea Călugarească: Conacul Matac şi biserica Sfântul Nicolae – Schiau, două clădiri vechi de peste 100 de ani, abandonate de proprietari

    414 shares
    Share 165 Tweet 103
  • Virgil Petrea (USR)

    37 shares
    Share 15 Tweet 9
  • Acasă
  • Despre Coaliția Inițiativa pentru o Justiție Curată
  • Rapoarte
  • Senatorii României
  • text homepage 9
© 2019 justitiecurata.ro - susținut de Freedom House România și PressHub.
No Result
View All Result
  • Acasă
  • Despre Coaliție
    • Parteneriat
    • Misiune / Viziune
  • Știri
  • Alerte
  • Jurnalisti in Serviciul Public
  • Investigații
  • Orașul Uitat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In